Per tal de garantir que assoleixin els continguts proposats haurem de
contemplar canvis en diferents aspectes, com ara els espais comuns (l’hora del
pati, el lavabo, etc), canvis en les activitats del centre (ja siguin dins de
l’aula, extraescolars, festes, etc) i sobretot canvis a l’aula (a nivell de
dinàmica, d’adaptació, de continguts, de professionals, etc). També cal tenir
present la importància de la col·laboració de la família en la tasca educativa.
Necessitarem suport
a l'aula de caire psicopedagògic, suport material (material adaptat) i suport
personal (personal especialitzat)
Els professionals que
intervenen amb els alumnes necessiten una formació continuada per a depurar i
optimitzar l'estil d'ensenyament. Cal que hi hagi un
mestre de suport dins l’aula ordinària per col·laborar amb el mestre en
diferents moments:
-
Pel
que fa a la comunicació, s’hauria
d’encarregar de vetllar per la participació de la Maria en les activitats de
grup; controlar les actituds poc adequades anticipant els temes que poden
sortir a les converses o els debats que es plantejaran
-
Pel que fa a l'autonomia que cal reforçar, el
mestre de suport hauria de procurar oferir les ajudes mínimes i necessàries per
motivar i conduir cap a una manera de ser, fer, actuar i pensar que
l'afavoreixi en el seu desenvolupament i els ajudi a ser més autònons en les
tasques més habituals de l'aula com ara agafar fulls, agafar els colors, etc.
-
Compensar els estils
educatius
que no són prou efectius, mentre els mestres van adaptant-se al canvi de
metodologia proposat. En les àrees en què presenten més dificultats pot
encarregar-se de
donar-li els ajuts que necessita per tal de poder anar progressant en els
aprenentatges partint sempre de la seva ZDP.
A nivell horari cal respectar
les hores de les àrees en que ells se senten segurs i tenen uns bons resultats, per tal de mantenir-los i fins i tot
millorar, la seva autoestima; així doncs, caldrà alliberar-los de les matèries
instrumentals per fer-li el reforç, que també va adreçat a millorar la seva
competència en aquestes àrees. Per a fer les hores d’atenció
individualitzada seria bo aprofitar les
hores d’idioma (anglès) ja que prioritzarem l’aprenentatge de la comunicació en
la llengua materna per davant de la llengua estrangera. Es preveuran unes hores d’atenció individualitzada per
part del psicopedagog: es contemplaran 2 hores setmanals per l’àrea de
matemàtiques i 3 per l’àrea de llengua. Durant aquestes hores es farà un treball
individualitzat, fora de l’aula ordinària de manera que la Maria i el Joan no
tinguin tants estímuls que puguin atabalar-los i es puguin adaptar el ritme de
treball i els ajuts, per anar desenvolupant els continguts que s’han prioritzat
dins aquestes àrees.
A nivell
de material , com a psicopedagogs, vetllarem per a que els mestres puguin
adaptar els materials didàctics pertinents per a facilitar el procés
d’ensenyament/aprenentatge de la
Maria aprofitant totes les seves capacitats.
Trobem com a element fonamental
i prioritari la necessitat d´una actuació coordinada i cooperativa entre els
diferents professionals que actuïn en la reeducació de la Maria i el Joan, a fi
de normalitzar el seu procés educatiu i d'oferir-li els mecanismes necessaris
per a què pugui portar una vida el més normalitzada possible.
No hay comentarios:
Publicar un comentario