lunes, 20 de mayo de 2013

Proposta organitzativa i de suports


Per tal de garantir que assoleixin els continguts proposats haurem de contemplar canvis en diferents aspectes, com ara els espais comuns (l’hora del pati, el lavabo, etc), canvis en les activitats del centre (ja siguin dins de l’aula, extraescolars, festes, etc) i sobretot canvis a l’aula (a nivell de dinàmica, d’adaptació, de continguts, de professionals, etc). També cal tenir present la importància de la col·laboració de la família en la tasca educativa. Necessitarem suport a l'aula de caire psicopedagògic, suport material (material adaptat) i suport personal (personal especialitzat)
Els professionals que intervenen amb els alumnes necessiten una formació continuada per a depurar i optimitzar l'estil d'ensenyament. Cal que hi hagi un mestre de suport dins l’aula ordinària per col·laborar amb el mestre en diferents moments:
 
-          Pel que fa a la comunicació, s’hauria d’encarregar de vetllar per la participació de la Maria en les activitats de grup; controlar les actituds poc adequades anticipant els temes que poden sortir a les converses o els debats que es plantejaran
-          Pel que fa a l'autonomia que cal reforçar, el mestre de suport hauria de procurar oferir les ajudes mínimes i necessàries per motivar i conduir cap a una manera de ser, fer, actuar i pensar que l'afavoreixi en el seu desenvolupament i els ajudi a ser més autònons en les tasques més habituals de l'aula com ara agafar fulls, agafar els colors, etc.
-          Compensar els estils educatius que no són prou efectius, mentre els mestres van adaptant-se al canvi de metodologia proposat. En les àrees en què presenten més dificultats pot encarregar-se de donar-li els ajuts que necessita per tal de poder anar progressant en els aprenentatges partint sempre de la seva ZDP.
A nivell horari cal respectar les hores de les àrees en que ells se senten segurs i tenen uns bons resultats,  per tal de mantenir-los i fins i tot millorar, la seva autoestima; així doncs, caldrà alliberar-los de les matèries instrumentals per fer-li el reforç, que també va adreçat a millorar la seva competència en aquestes àrees. Per a fer les hores d’atenció individualitzada  seria bo aprofitar les hores d’idioma (anglès) ja que prioritzarem l’aprenentatge de la comunicació en la llengua materna per davant de la llengua estrangera. Es preveuran unes hores d’atenció individualitzada per part del psicopedagog: es contemplaran 2 hores setmanals per l’àrea de matemàtiques i 3 per l’àrea de llengua. Durant aquestes hores es farà un treball individualitzat, fora de l’aula ordinària de manera que la Maria i el Joan no tinguin tants estímuls que puguin atabalar-los i es puguin adaptar el ritme de treball i els ajuts, per anar desenvolupant els continguts que s’han prioritzat dins aquestes àrees.
A nivell de material , com a psicopedagogs, vetllarem per a que els mestres puguin adaptar els materials didàctics pertinents per a facilitar el procés d’ensenyament/aprenentatge de la Maria aprofitant totes les seves capacitats.
 
Trobem com a element fonamental i prioritari la necessitat d´una actuació coordinada i cooperativa entre els diferents professionals que actuïn en la reeducació de la Maria i el Joan, a fi de normalitzar el seu procés educatiu i d'oferir-li els mecanismes necessaris per a què pugui portar una vida el més normalitzada possible.

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario