1. El psicopedagog és un aliat. Pot ajudar al mestre i resoldre dubtes. És el suport necessari per a fer més fàcil la tasca educativa.
2. La Maria i el Joan tenen necessitats educatives especials com tots els alumnes, en la diferencia està la grandesa de l’aula.
3. Els alumnes de l’aula són vitals per a l´adaptació de la Maria i el Joan, són els seus companys, amb els que es relacionarà de tu a tu i amb els que compartirà les estones de joc.
4. L’atenció individualitzada és necessària, però abusar-ne ens pot portar a separar a la Maria i el Joan de la resta del grup-classe sense necessitat.
5. Adaptar els espais i les activitats no és l’única opció ni solució, cal un treball global i en equip per aconseguir els resultats esperats. Una adaptació basada només en al simplificació d’activitats i continguts no tindrà èxit a llarg termini ja que, a poc a poc, anirem perdent nivell acadèmic.
6. Cal mantenir una mateixa línia educativa amb tots els professionals que treballin amb la Maria i el Joan. Tots els recursos que s’utilitzin hauran d’estar planificats i consensuats a nivell d’equip docent.
7. S’han de donar oportunitats perquè pugui adquirir habilitats socials i comunicatives.
8. Estimular el seu aprenentatge, les seves habilitats socials i el seu desenvolupament com a persona autònoma ha de ser el principal objectiu de l’activitat educativa, inclòs per damunt dels objectius curriculars.
9. L’actitud positiva és la clau d’un aprenentatge agradable per a ells, i per la pròpia tasca educativa.
10. S’ha de vigilar de no anar massa ràpid en donar les instruccions. Fer ús de la pissarra per deixar constància escrita del que es demana ( per exemple el pla de treball).
11. Tenir a la vista un horari molt clar que l’ajudi a anticipar el que vindrà en cada moment i anunciar al final de cada sessió quines seran les tasques de la sessió següent (matèries, continguts, activitats, controls, quin serà el nou tema a treballar,etc).
12. Cal dedicar temps a la formació permanent, sempre que sigui possible, per a dur a terme, amb coneixement, les estratègies d'intervenció educatives i el desenvolupament de totes les potencialitats i capacitats que apunten la Maria i el Joan.
13. La relació família/escola la pot dur a terme el tutor, assessorat en tot moment per nosaltres, els psicopedagogs. En alguna ocasió fins i tot pot programar-se alguna reunió conjunta (tutor - psicopedagog – família). Com a psicopedagogs ens podem reunir amb la família per orientar i ajudar en la evolució i progressió dels alumnes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario