- Arreplegar
i analitzar informació d'avaluacions multidisciplinàries dels alumnes
(habilitats i limitacions adaptatives, característiques i necessitats físiques,
metgesses i psicològiques; potencialitats i limitacions ambientals).
- Saber quines són els
interessos dels alumnes, i conèixer les seves llacunes i potencialitats.
- Conèixer les estratègies i
formes de treball que han desenvolupat els alumnes amb els diferents
professors en l´últim curs.
- Saber quines són les relacions, els hàbits i gustos
que mostren els alumnes a casa, i proposta d´estimulació família-alumne.
-Recollir informació sobre els
antecedents dels alumnes:
- Saber quina és la implicació
de la família i quin coneixement tenen respecte a les seves necessitats.
- Conèixer les variacions
situacionals i temporals davant les diferents activitats que es desenvolupen a
l’aula.
- Conèixer quins sons els
recursos i les estratègies que es treballen a l’aula per atendre les
necessitats dels l’alumnes.
- Saber quina és la realitat de l’alumne en l’àmbit familiar.
-Dissenyar programes que incloguen
l'estudiant, en el major grau possible, dins d'activitats educatives, socials i
recreatives amb iguals sense discapacitat, i proporcionar els suports educatius
que afavorisquen una integració amb èxit, evitant els programes segregats.
-Desenrotllar plans (de transició
d'educació) per a determinar com hauran de ser proporcionats els servicis
educatius o d'un altre tipus, quan siga pertinent al cas.
- Establir
un pla de treball adaptat a les necessitats dels alumnes, on la família haurà
de prendre protagonisme, amb el seu recolçament i la seva participació i ajuda.
- Valorar si les estratègies i
recursos didàctics són útils pel nostres subjectes d’intervenció.
- Valorar si les sessions de
treball són motivadores pels subjectes.
- Valorar si ha hagut millores
significatives en el treball dels l’alumnes a l’aula.
- Valorar si ha hagut millores
significatives en el treball dels l’alumnes amb la família.
- Establir graelles
d’observació pre – test i pos – test.
- Valorar possibles modificacions en el pla de treball
per ajustar-lo a les seves necessitats.
-Avaluar el
progrés l'individu i realitzar millores basant-se almenys, en una avaluació
anual, analitzant igualment els servicis i suports que s'estan prestant i el grau
de satisfacció de l'estudiant i de la seua família."
- Analitzar la informació
recollida de les observacions de les sessions i de les graelles d’avaluació.
- Comprovar si ha hagut una
evolució dels subjectes.
- Comprovar
si els subjectes han adquirit les estratègies proposades en el pla de treball.
Aquest bloc comença bé però no oblidis que l'objectiu final és fer una reflexió sobre les possibilitats i característiques de la intervenció del professional de la psicopedagogia en l'àmbit de les teves pràctiques.... Remenver!!!
ResponderEliminar