sábado, 30 de marzo de 2013

Objectius del projecte



- Arreplegar i analitzar informació d'avaluacions multidisciplinàries dels alumnes (habilitats i limitacions adaptatives, característiques i necessitats físiques, metgesses i psicològiques; potencialitats i limitacions ambientals).

 - Conèixer les característiques, motivacions, interessos i possibilitats dels alumnes.

- Saber quines són els interessos dels alumnes, i conèixer les seves llacunes i potencialitats.

- Conèixer les estratègies i formes de treball que han desenvolupat els alumnes amb els diferents professors  en l´últim curs.

- Saber quines són les relacions, els hàbits i gustos que mostren els alumnes a casa, i proposta d´estimulació família-alumne.

-Recollir informació sobre els antecedents dels alumnes:

- Saber quina és la implicació de la família i quin coneixement tenen respecte a les seves necessitats.

- Conèixer les variacions situacionals i temporals davant les diferents activitats que es desenvolupen a l’aula.

- Conèixer quins sons els recursos i les estratègies que es treballen a l’aula per atendre les necessitats dels l’alumnes.

- Saber quina és la realitat de l’alumne en l’àmbit familiar.

-Dissenyar programes que incloguen l'estudiant, en el major grau possible, dins d'activitats educatives, socials i recreatives amb iguals sense discapacitat, i proporcionar els suports educatius que afavorisquen una integració amb èxit, evitant els programes segregats.

-Desenrotllar plans (de transició d'educació) per a determinar com hauran de ser proporcionats els servicis educatius o d'un altre tipus, quan siga pertinent al cas.

- Establir un pla de treball adaptat a les necessitats dels alumnes, on la família haurà de prendre protagonisme, amb el seu recolçament i la seva participació i ajuda.

- Valorar si les estratègies i recursos didàctics són útils pel nostres subjectes d’intervenció.

- Valorar si les sessions de treball són motivadores pels subjectes.

- Valorar si ha hagut millores significatives en el treball dels l’alumnes a l’aula.

- Valorar si ha hagut millores significatives en el treball dels l’alumnes amb la família.

- Establir graelles d’observació pre – test i pos – test.

- Valorar possibles modificacions en el pla de treball per ajustar-lo a les seves necessitats.

-Avaluar el progrés l'individu i realitzar millores basant-se almenys, en una avaluació anual, analitzant igualment els servicis i suports que s'estan prestant i el grau de satisfacció de l'estudiant i de la seua família."

- Analitzar la informació recollida de les observacions de les sessions i de les graelles d’avaluació.

- Comprovar si ha hagut una evolució dels subjectes.

- Comprovar si els subjectes han adquirit les estratègies proposades en el pla de treball.

1 comentario:

  1. Aquest bloc comença bé però no oblidis que l'objectiu final és fer una reflexió sobre les possibilitats i característiques de la intervenció del professional de la psicopedagogia en l'àmbit de les teves pràctiques.... Remenver!!!

    ResponderEliminar